وبلاگ

انواع اتصالات پنوماتیک

انواع اتصالات پنوماتیک

انواع اتصالات پنوماتیک که به عنوان اتصالات هوا نیز شناخته می شوند، بلوک های اساسی ساختمان سیستم های پنوماتیک هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

انواع اتصالات پنوماتیک

 اتصالات پنوماتیک انتقال هوا یا گازها را بین قسمت های مختلف سیستم تسهیل می کند و جریان و کنترل مناسب را تضمین می کند. انواع اتصالات پنوماتیک با مواد و اندازه های مختلف برای تطبیق با الزامات و کاربردهای مختلف اتصال در دسترس هستند. این سیستم ها و اتصالات امروزه به طور گسترده در همه صنایع و کاربردها، از ساخت و ساز، مونتاژ و راه اندازی خطوط تولید گرفته تا انواع عظیمی از ماشین آلات صنعتی، ابزارهای دستی و تجهیزات میز کار استفاده می شوند.

با وجود انواع اتصالات پنوماتیک، انتخاب مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که در این مقاله به انواع اتصالات پنوماتیک می‌پردازیم.

انواع اتصالات پنوماتیکی

| جهت مشاهده سایر محصولات شرکت پارسیان صنعت ما را در اینستاگرام همراهی فرمایید.

اهمیت انواع اتصالات پنوماتیک

حضور سیستم های پنوماتیک در اکثر تجهیزات در عملیات صنعتی، تجاری و اتوماسیون به تدریج افزایش یافت و با افزایش تقاضا وارد بازار شد. هدف کلی و عملکردهای سیستم های پنوماتیک بر کاربردهای صنعتی، عملیات سیستم ماشین آلات و واحدهای مونتاژ تأثیر می گذارد. در مقایسه با اتصالات هیدرولیک، اتصالات پنوماتیکی مهر و موم محکم‌تری دارند و فشار کمتری نیاز دارند.

جنس انواع اتصالات پنوماتیک

مواد اتصال برای تعیین خواص فیزیکی مختلف قطعه و همچنین سازگاری گاز مهم است. انتخاب مواد شامل فلزات، پلاستیک ها و کامپوزیت ها است.

  • آلومینیوم : سبک وزن و مقاوم در برابر خوردگی. آلومینیوم به خودی خود دارای استحکام کششی پایینی است و برای مقاومت در برابر خوردگی و چگالی کم در کاربردهای فشار کم استفاده می شود. برای بهبود استحکام و سختی آن با روی، مس، سیلیکون، منگنز و/یا فلزات دیگر آلیاژ می شود.
  • برنج : قوی، بادوام و مقاوم در برابر خوردگی با انعطاف پذیری در دمای بالا و رسانایی خوب. برنج آلیاژی از مس و روی است. این فلز رایج ترین فلز برای فشرده سازی کوچکتر و اتصالات رزوه ای معمولی در سیستم های پنوماتیکی است زیرا ماشین کاری و خواص عملکرد عالی آن است.
  • فولاد : بادوام و قوی، با مقاومت بالا در برابر گرما. فولاد آلیاژی از آهن و کربن است. معمولاً برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی با فلزات دیگر آلیاژ می شود. فولاد گالوانیزه برای محافظت بیشتر در برابر زنگ زدگی و مقاومت شیمیایی با روی پوشانده شده است.
  • فولاد ضد زنگ : قوی با مقاومت شیمیایی و خوردگی عالی. فولاد ضد زنگ آلیاژی از فولاد است که حاوی بیش از 10.5 درصد کروم است. این استحکام و دوام فولاد را دارد و در عین حال مقاومت در برابر خوردگی عالی را نیز دارد، البته معمولاً با هزینه بالاتر.
  • پلی پروپیلن : یک ماده ترموپلاستیک است که به دلیل قیمت، سازگاری گسترده با مواد و دوام، به طور گسترده برای اتصالات پنوماتیک استفاده می شود. این جریان سرد، استحکام دو محوری و خواص کشش تسلیم عالی را نشان می دهد و به دلیل مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، هوازدگی و ازن می تواند در کاربردهای در معرض استفاده قرار گیرد.
  • اتصالات کامپوزیت : شامل آنهایی است که از ترکیب موادی مانند کربن، فایبرگلاس و گرافیت ساخته شده اند. این مواد نقطه ذوب بالایی دارند و به عنوان اتصالات برای کاربردهایی که نیاز به دوام در دمای بالا و مقاومت شیمیایی دارند استفاده می شوند. آنها همچنین رسانایی الکتریکی و حرارتی پایینی از خود نشان می دهند.

خرید انواع اتصالات پنوماتیک

بررسی انواع اتصالات پنوماتیک

با وجود طیف گسترده ای از اتصالات و کانکتورهای پنوماتیکی، پیدا کردن مناسب ترین آن می تواند کار سختی باشد. اتصالات و آداپتورهای هوا ابتدایی ترین نوع اتصالات پنوماتیکی هستند که دو یا چند جزء پنوماتیکی مانند لوله ها و شیلنگ ها را به هم متصل می کنند.

اتصالات زانویی
  • انواع اتصالات پنوماتیک زانویی برای تغییر جهت جریان هوا در سیستم پنوماتیک استفاده می شود
  • در زوایای مختلف، معمولاً 90 درجه یا 45 درجه موجود است
  • از پیچ خوردگی یا محدودیت در لوله جلوگیری می کند
  • ایده آل برای حرکت در فضاهای تنگ یا اطراف موانع
اتصالات مستقیم
  • اتصالات اساسی که برای اتصال دو لوله در یک خط مستقیم استفاده می شود
  • اتصال مستقیم را بدون تغییر جهت جریان هوا فراهم کنید
  • اغلب برای گسترش یا اتصال بخش های لوله استفاده می شود
  • موجود در سبک های مختلف اتصال مانند فشرده سازی یا فشار به اتصال
اتصالات Y و تی
  • انواع اتصالات پنوماتیک Y جریان هوا را به دو مسیر مجزا تقسیم می کنند و یک اتصال انشعاب ایجاد می کنند
  • اتصالات سه راهی جریان هوا را به سه مسیر مجزا تقسیم می‌کنند که امکان پیکربندی‌های پیچیده‌تری را فراهم می‌کند
  • برای اتصال چندین قطعه یا انشعاب به دستگاه های مختلف پنوماتیک مفید است
  • در سبک های مختلف اتصال، از جمله فشرده سازی، فشاری برای اتصال، یا رشته ای موجود است
اتصالات دیواری
  • طراحی شده برای ایجاد یک اتصال از طریق یک پانل، دیوار یا مانع
  • اجازه عبور مطمئن لوله یا شیلنگ در دو طرف مانع را می دهد
  • در پیکربندی های مختلف مانند صاف، زانویی یا سه راهی موجود است
  • معمولا برای نصب قطعات در محفظه های جداگانه استفاده می شود
اتصالات عملکرد پنوماتیک
  • به عنوان اتصال دهنده ای عمل می کند که کنترل و ایمنی سیستم های پنوماتیک را افزایش می دهد
  • آنها می توانند عملکردهای زیادی مانند مسدود کردن، کنترل سرعت، تنظیم جریان، تامین و خاموش کردن را ارائه دهند
  • کنترل و ایمنی اضافی را در سیستم های پنوماتیکی فراهم کنید

قیمت انواع اتصالات پنوماتیک

تقسیم بندی انواع اتصالات پنوماتیک

اتصالات فشاری

اگر به دنبال نصب سریع و آسان بدون نیاز به ابزار هستید، انواع اتصالات پنوماتیک فشاری یک انتخاب عالی هستند. با استفاده از این اتصالات، به سادگی لوله را به داخل اتصال فشار دهید و محکم در جای خود قفل می شود. انواع اتصالات پنوماتیک فشاری برای کاربردهایی که نیاز به مونتاژ یا جداسازی مکرر دارند عالی هستند، زیرا در زمان و تلاش شما صرفه جویی می کنند.

انواع اتصالات پنوماتیک فشاری CRM در مواد و پیکربندی های مختلفی از جمله سبک های اتصال رزوه ای، رزوه ای به لوله و لوله به لوله در دسترس هستند.

اتصالات رزوه ای

هنگامی که استحکام و ثبات در درجه اول اهمیت است، انواع اتصالات پنوماتیک رزوه ای راه حل خوبی هستند. این نوع اتصالات شامل رزوه پیچ در لبه داخلی (مادگی) یا بیرونی (نری) کانکتور است که برای جفت شدن با رزوه های منطبق در انتهای یک طول شیلنگ یا مجرا اندازه گیری می شود.

اتصالات رزوه ای اتصال ایمن و مستحکم را بین قطعات ایجاد می کنند. با طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و پیکربندی‌های رزوه موجود، می‌توانید متناسب با کاربرد خاص خود را بیابید. انواع اتصالات پنوماتیک رزوه ای برای کاربردهای سنگین که نیاز به اتصال قوی و قابل اعتماد دارند ایده آل هستند.

اتصالات لوله به لوله

انواع اتصالات پنوماتیک لوله به لوله همانطور که از نام آن پیداست، اتصالاتی هستند که برای اتصال دو بخش لوله در یک سیستم پنوماتیک استفاده می شوند. این اتصالات، اتصال ایمن و قابل اعتماد بین دو لوله را فراهم می کند و امکان انتقال هوا یا گازهای فشرده را فراهم می کند. آداپتورهای لوله به لوله در قطرها، اندازه ها و مواد مختلف موجود هستند.

سوالات متداول

هنگام انتخاب انواع اتصالات پنوماتیک، مهم است که الزامات کاربردی خاص سیستم پنوماتیک خود را در نظر بگیرید. این برای ایجاد اتصالات کارآمد و قابل اعتماد در تنظیمات پنوماتیک شما ضروری است. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشت:

چه نوع اتصالی نیاز دارم؟
در نظر بگیرید که آیا به اتصالات فشاری، فشرده سازی، رزوه ای، خاردار یا سایر انواع اتصالات بر اساس لوله یا اجزایی که در حال اتصال هستید نیاز دارید.

اندازه انواع اتصالات پنوماتیک به چه صورت است؟

اندازه و ابعاد لوله یا شیلنگ خود را بررسی کنید تا از سازگاری با اتصالاتی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کنید. اندازه اتصالات را با قطر خارجی (OD) یا قطر داخلی (ID) لوله خود مطابقت دهید.

آیا برای فشار یا دما بالا مناسب است؟
فشار عملکرد و محدوده دمایی سیستم پنوماتیک خود را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که اتصالاتی که انتخاب می کنید می توانند سطوح فشار و دمای مطلوب را بدون به خطر انداختن عملکرد یا ایمنی تحمل کنند.

انواع اتصالات پنوماتیک به چه چیزی وصل می شود؟
اتصالات پنوماتیکی فوق العاده همه کاره هستند و می توانند به طیف وسیعی از قطعات متصل شوند. یکی از رایج ترین اتصالات به لوله ها یا شیلنگ ها است که اجازه می دهد جریان صاف هوا یا گازهای فشرده در سراسر سیستم جریان داشته باشد.

اتصالات پنوماتیک

CRMpersian دارای تیم فنی متخصص آماده ساخت سفارشات شما مشتریان عزیز می باشد و همچنین تنها نمایندگی فروش شیلنگ و اتصالات هیدرولیک و پنوماتیک همراه با ضمانتنامه کالا است.

| جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت محصولات شرکت پارسیان صنعت تجارت امید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *